مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: با ترکیب و روش جدیدی، طرح برقی کردن مسیر راهآهن مشهد- تهران را عملیاتی خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن در جلسه ارتقای خطوط ریلی ترانزیتی کشور در کریدور شرق- غرب و کریدور شمال- جنوب که با حضور جمعی از مسئولان کشوری در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: راه آهن تهران- مشهد به عنوان پرترددترین مسیر مسافری ریلی و هم به عنوان بخشی از کریدور ریلی بینالمللی شرق- غرب اهمیت راهبردی دارد و بر همین اساس، افزایش سرعت سیر و ظرفیت حمل بار این مسیر در اولویت برنامههای راه آهن است.
وی با اشاره به اقدامات قبلی در مورد برقیسازی محور تهران- مشهد افزود: قرارداد این پروژه قبلاً منعقد شده و اکنون با ترکیب و روش جدیدی، طرح برقی کردن مسیر راهآهن مشهد- تهران را عملیاتی خواهیم کرد.
مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: برای اعتبار بخشی به این پروژه از همه منابع مالی در دسترس از جمله تهاتر نفت، فاینانس خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: اعتبار بخشی از این پروژه از محل تهاتر نفت تامین شده و بخش دیگر نیز سرمایهگذاری بخش خصوصی خواهد بود.
در این جلسه موضوعاتی مانند تامین سرمایه برقی کردن خط فعلی قطار مشهد- تهران، تکمیل کریدور ریلی سرخس- مشهد- تهران- تبریز- چشمه ثریا در مرز ترکیه و سرمایهگذاری بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت مسیر ریلی معادن سنگان به بافق و بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروه تخصصی برای تسریع در روند اجرایی این موضوع تشکیل شود که دبیرخانه کارگروه در استانداری خراسان رضوی خواهد بود.
انتهای پیام/