بر اساس آمار کل شکایات به شرکتهای بیمهای در ۱۰ ماهه سال جاری در مجموع تعداد کل شکایات ثبت شده به ۷۴۳۰ فقره رسید.
به گزارش بنکر (Banker)، در این میان از تعداد ۳۰ شرکت بیمهای و همچنین صندوق تامین خسارتهای بدنی و به عبارتی از مجموع اطلاعات موجود از ۳۱ شرکت بیمهای، سه شرکت بیمه دانا، بیمه ایران و بیمه آرمان در صدر بیشترین شکایات ثبت شده به شرکتهای بیمهای قرار دارند.
بالاترین میزان شکایات بیمهای متعلق به کدام شرکتها است؟
مطابق این آمار، تعداد شکایات به بیمه دانا در مجموع ۱۴۲۷ فقره بوده و ۱۳۵۳ فقره از آن رسیدگی شده که ۱۱۷۵ شکایت وارد و ۱۷۸ شکایت ناوارد بوده و همچنین ۷۴ شکایت دیگر در حال رسیدگی است.
در جایگاه دوم بیمه ایران قرار دارد که ۸۷۹ فقره شکایت به این شرکت ثبت شده است.
از این میان به ۸۴۶ فقره شکایت رسیدگی شده که ۳۶۷ فقره وارد و ۴۷۹ فقره ناوارد است و همچنین ۳۳ فقره شکایت دیگر در حال رسیدگی است.
در جایگاه سوم شکایات به شرکتها، بیمه آرمان قرار دارد که ۷۳۱ فقره شکایت به آن ثبت شده و از این تعداد ۶۹۱ فقره رسیدگی شده که ۵۸۲ فقره از آن وارد و ۱۰۹ فقره دیگر ناوارد است. همچنین ۴۰ فقره شکایت دیگر طی این مدت در حال رسیدگی است.
سهم سه سرکت بیمه دانا، ایران و آرمان از کل سبد صنعت بیمه طی ده ماهه امسال به ترتیب ۹.۶ درصد، ۲۱.۸ درصد و ۰.۴ درصد است.
کدام شرکتها کمترین شکایات بیمه را داشتند؟
براساس این آمار، سه شرکت بیمه آسماری، بیمه امید و بیمه توسعه، کمترین میزان شکایات را به خود اختصاص دادهاند.
تعداد شکایات ثبت شده به بیمه آسماری تنها ۱۲ مورد بوده که سه مورد آن وارد و ۹ مورد آن ناوارد است.
۱۵ شکایت در رابطه با بیمه امید ثبت شده و به ۱۳ مورد آن رسیدگی شده که چهار شکایت وارد و ۹ شکایت ناوارد است و دو شکایت دیگر در دست رسیدگی است.
در جایگاه سوم نیز، بیمه توسعه قرار دارد که ۲۰ شکایت به آن ثبت شده و ۲۰ مورد شکایت آن مورد بررسی قرار گرفته که ۱۲ مورد آن وارد و هشت مورد آن ناوارد بوده.
کدام رشته بیمهها بیشترین شکایات را دارد؟
طی ۱۰ ماهه امسال، در رابطه با درصد شکایات از رشتههای بیمهای نیز، شکایات مرتبط با رشته شخص ثالث، با ۳۲۸۲ شکایت و سهم ۴۴ درصدی در صدر جدول قرار دارد.
دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با ۱۶۳۰ و ۱۳۰۳ شکایت و سهم ۲۱.۹ درصدی و ۱۷.۵ درصدی بیشترین سهم شکایات در بین رشتههای بیمه را به خود اختصاص دادهاند.