به گزارش مدار اقتصادی، خودروساز آلمانی فولکس واگن روز سهشنبه اعلام کرد که سود عملیاتی آن در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰ درصد کاهش یافته، زیرا تقاضای ضعیفتر برای برندهای ممتازش موجب کاهش فروش شده است.
به گفته این شرکت، سود عملیاتی در سه ماه نخست سال 2024 به 4.6 میلیارد یورو (4.9 میلیارد دلار) رسیده است. این رقم در دوره زمانی در سال 2023، سود عملیاتی 5.7 میلیارد یورو بود.
فولکس واگن فروش کمتر و هزینههای ثابت بالاتر و همچنین ترکیب نامطلوب کشور، برند و مدل را به عنوان عوامل کلیدی کاهش سود عنوان کرده است.
فروش خودرو در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، 2 درصد کاهش یافته و در مجموع به 2.1 میلیون دستگاه رسیده است. برند لوکس این خودروساز، پورشه، شاهد کاهش سود عملیاتی به 1.2 میلیارد یورو بود که نسبت به 1.7 میلیارد یورو در سه ماهه نخست سال 2023 کاهش داشت.
فولکس واگن اعلام کرد که حجم کمتر مربوط به توسعه محصول و همچنین تاخیرهای مربوط به گمرک است. البته فولکس واگن انتظار دارد به اهداف مالی خود در سال جاری، از جمله افزایش 5 درصدی درآمد فروش و حاشیه عملیاتی تمام سال بین 7 تا 7.5 درصد، برسد. این شرکت راهاندازی 30 مدل جدید در همه برندها را در دستورکار امسال خود قرار داده است.