به گزارش خبرگزاری برنا، با معرفی بوگاتی توربیلون وآغاز آزمایش جادهای، این شرکت در حال بررسی مدلهای دیگری است که میتوانند از سیستم پیشرانه هیبریدی V16 استفاده کنند. احیای مدل شگفتانگیز Type 57 SC Atlantic یکی از گزینههای محتمل این شرکت است.
مدیر ارشد طراحی بوگاتی “فرانک هایل” در پاسخ به این سوال که آیا این موتور V16 هیبریدی میتواند از بخش میانی در قسمتهای دیگر پلتفرم محصولات این شرکت قرار گیرد گفت: “قطعاً این موضوع در برنامه بلند مدت شرکت قرار دارد.
او با اشاره به خودرو بوگاتی Type 87 SC Atlantic گفت: این خودرو موتوری در جلو دارد؛ بنابراین انتقال موتور به قسمت جلو در محصولات جدید در برنامه بلند مدت این شرکت قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
معرفی بوگاتی TOURBILLON؛ هنر روی چرخها
فرانک هایل تاکید کرده است که فعالیتهای رو به گسترش بخش سفارشیسازی بوگاتی “Sur Mesure”، میتواند تا جایی پیش برود که مدل خاص و منحصر به فردی برای تولید محدود محصولات بوگاتی عرضه کند “
ما با خودرو Centodieci که برمبنای شیرون ساخته شده تغییرات در محصولات را ادامه دادیم و در حال حاضر مشخص نیست چه محصولی در آینده معرفی شود. ویژگیهای محصولات آینده نوع تقاضای مشتریان این شرکت مرتبط است.
“ما میخواهیم برند بوگاتی را به یک محصول مدرن، خاص و منحصر به فرد توسعه دهیم. “
همچنین میت ریماک، مدیرعامل شرکت ریماک (سهام دارعمده بوگاتی) نیز گفته است موتورهای احتراقی نقش مهمی در محصولات آینده بوگاتی خواهد داشت، زیرا به دلیل ماهیت اسپرت و استفادههای خاص از این خودروها نیاز به الکتریکی مردن پیشرانهها کمتر مورد توجه قرار میگیرد، که به این معنی است که پیشرانه هیبریدی عظیم توربیلون به احتمال زیاد در مدلهای دیگر بوگاتی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
ریماک تاکید کرد که اولویت با معرفی توربیلون بود، زیرا “بوگاتی باید یک هایپرکار داشته باشد”. مدلهای دیگر میتوانند در آینده معرفی شود. بوگاتی توربیلون در حال حاضر تأثیر زیادی از بوگاتی Type 57 گرفته است، در بخش جانبی C شکل آن، رنگآمیزی دوگانه و خط مرکزی برجسته بدنه، اما یک جانشین جدید با دماغهای بلندتر به خودروهای دهه ۱۹۳۰ نزدیکتر خواهد بود.
حرف ‘S’ در SC به در بوگاتی Type 57 SC Atlantic معنای ‘پایینآورده شده’ در فرانسوی است که به شکل خوابیده و نزدیک به زمین خودروی گرند تور بوگاتی در دهه ۱۹۳۰ اشاره دارد، که این ویژگی با نصب موتور پشت و زیر محور جلو ممکن شده بود. در واقع، این خودرو اولین خودروی موتور جلوی میانی جهان بود و برای پرفورمنس بهتر ارتفاع کاپوت آن کاهش یافته بود.
ریمک از ارائه زمانبندی احتمالی معرفی خودرو جدید خودداری کرد. به گفته او این گام اول است و به توربیلون به عنوان “اولین گام” در عصر جدید بوگاتی اشاره کرد.
بوگاتی قبلاً ایدهی یک GT موتور جلوی ۱۶ سیلندر را در سر داشته است و در سال ۲۰۰۹ کانسپت گالیبیر را به عنوان برادر چهار درب برای ویرون با موتور جلو معرفی کرد.
انتهای پیام/
خبرنگار: مصطفی کمالو